Aubade
Aubade, hvis navn betyder ”digt eller kærlighedssang om to elskende, der skilles”, er et fransk luksusmærke, som er bygget på...
Aubade, hvis navn betyder ”digt eller kærlighedssang om to elskende, der skilles”, er et fransk luksusmærke, som er bygget på...
Aubade, hvis navn betyder ”digt eller kærlighedssang om to elskende, der skilles”, er et fransk luksusmærke, som er bygget på eminent håndværk og parisisk elegance med forførelsens kunst for øje. Det anerkendte og innovative mærke har på mange måder været toneangivende for udviklingen af lingeri, som vi kender det i dag. Med en rig historie, enorm håndværksforståelse og kvindelig empowerment i fokus, var det franske mærke verdens første til at anskue lingeri som et ”nydelelsesprodukt” fremfor blot et praktisk og nødvendigt onde. Rejsen starter i 1875, da Dr. Bernard starter en kortsetvirksomhed, der i 1958 overtages af Pasquier familien, som herefter stifter Aubade. Siden er virksomheden blevet kendt for sine forførende designs, vovede pasforme, gode kvalitet og kvindefrigørende vision.
Allerede i 1963 skabte Aubade det første todelte sæt matchende lingeri og fik for alvor etableret sin status som nytænkene lingerimager. Med sin sublime savoir faire kombineret med en vision om at dyrke forførelsens kunst, den kvindelige sensualitet og femininitet kan det franske luksusmærke bryste sig af at være skaber af verdens første stropløse bh, første halterneck bh og første strømpeholder. Men det er ikke blot Aubades flair for blonder og ikoniske pasforme, der har skabt mærkets renommé. Helt fra den spæde begyndelse har Aubade lagt navn til store kampagner med kommunikation, der i samtiden var hidtil uset og småprovokernede på grund af deres sensuelle natur. Særligt gennem 70’ernes kvindefrigørelse var mærket ikke bleg for at ligesom mærkets kommunikation bakkede stærkt op om 70’ernes kvindefrigørelse.
Den mest ikoniske kampagne af alle blev født i 90’erne, nemlig ”lessons of seduction”. Kampagnen blev et særligt vendepunkt for mærket, og fik et en prominent plads i lingerihistorien. Kampagnen, der blev skudt i sort/hvid, viste motiver, som hyldede kvindekroppen med følgeskab af et nøje kurateret forførelsestip, som Aubade har indsamlet gennem 19 år fra rigtige mennesker.
Find inspiration, guides og læs mere om vores mærker.
Forlæng levetiden på dit favorit lingeri, din yndlingsbikini eller badedragt ved at følge disse vaskeanvisninger. Disse anbefalinger er vejledende, men vi vil gerne understrege, at du naturligvis altid bør følge...
Der er noget ekstra særligt over at give et lækkert sæt lingeri, som bare passer. Men hvordan finder man ud af, hvilken størrelse, man skal købe? Det kan være svært,...
Det nu ikoniske brand blev grundlagt I 1994 i hjertet af Soho, London af Joseph Corré, søn af den ekcentriske Vivienne Westwood, og hans daværende kone Serena Rees. Sammen stiftede...
Din kurv er i øjeblikket tom.
Shop nu