FAQ
Mit login virker ikke
Hvis du har haft et login på vores gamle hjemmeside, virker det desværre ikke på denne hjemmeside, da vi har skiftet system. Du bedes derfor oprette en ny konto på denne hjemmeside.
Kan jeg importere min ønskeliste fra den gamle hjemmeside?
Ny hjemmeside betyder desværre, at den profil og ønskeliste du har haft på den gamle webshop forsvinder, og du skal oprette en ny profil på denne hjemmeside, som er vores nye. Da din data er privat og din webshop-profil ikke længere eksisterer, kan vi ikke automatisk rykke din ønskeliste med over på det nye site, før du har oprettet et nyt kundelogin.
Ønsker du, at vi skal rykke din ønskeliste med over, skal du blot oprette en profil og efterfølgende skrive en mail til annesax@annesax.dk med emnefeltet "ønskeliste". I mailen bedes du oplyse, hvilken mail du har oprettet din nye profil med, samt at du ønsker at få rykket din ønskeliste.
OBS! Din profil i den fysiske butik bliver ikke påvirket, og vi vil fortsat kunne se din købshistorik, hvis du har oprettet en kundeprofil i butikken. Dette drejer sig udelukkende om webshop profilen og webshop ønskelisten.
Pakker I gaver ind?
Ja, gaveindpakning er gratis. I varekurven sætter du blot kryds ved gaveindpakning.
Ønsker du gaverne pakket i flere forskellige pakker, kan du blot skrive det i kommentarfeltet.
Er alle jeres varer på webshoppen?
Ja, stort set. De allerfleste af vores varer er på nettet, men vi har også specielle varer, som vi kun har så få stk. af, at de ikke når at blive oprettet på nettet.
Hvis du er i tvivl om en vare, så send os meget gerne en besked på annesax@annesax.dk.
Er alle varer, som er på webshoppen også i butikken i Grønnegade?
De fleste varer, du ser på webshoppen, er også i butikken i Grønnegade.
Dog vil der være nogle varer, vi kun har online fra et fjernlager. Hvis vi ikke har varen fysisk i butikken, vil der stå en længere leveringstid. Hvis der ikke står en længere leveringstid eller en specifik leveringsdato på selve produktet, har vi varen i butikken.
Undtagelsen er varerne på Restmarkedet (nedsatte varer), de er som hovedregel på vores fjernlager.
Hvis du gerne vil prøve varerne fra Restmarkedet i butikken, kan du bestille dem i webshoppen til afhentning i butikken. så kan du prøve dem, når du kommer. Vi giver besked, så snart de er i butikken, hvilket typisk er næste hverdag.
Hvis du gerne vil være sikker på, at en vare er på lager, er du velkommen til at skrive til os på annesax@annesax.dk eller ringe 33 32 00 52.
Hvordan bruger jeg min ønskeliste
Ønskelisten er for dig, der gerne vil huske de ting, du godt kan lide. Du kan gemme dem på din ønskeliste på siden, så det er nemt at finde dem næste gang, du besøger shoppen. Du kan også sende ønsker til dine venner, familie eller kæreste gennem ønskelisten.
Sådan gør du:
Klik i øverste højre hjørne på “Log in" og opret dig i “Nye kunder." Det er gratis og let. Informationerne skal bruges, så ønskesedlen kan gemmes. Hvis du allerede er oprettet klikker du ind på “Log in" og trykker på det lille hjerteikon i det øverste højre hjørne for at se din ønskeliste.
Ser du en vare, du vil tilføje til ønskesedlen, klikker du blot på det lille hjerte eller på "tilføj til ønskeliste" knappen inde på produktsiden.
Når du skal finde de varer, du har sat på ønskesedlen, skal du klikke på hjerteikonet i øverste højre hjørne.
Bestilling
Kan I skaffe en udsolgt vare?
Ja, det kan vi i mange tilfælde.
Der er stor forskel på, hvor lang tid der går, når vi bestiller varer hos de enkelte leverandører, men vi kan for eksempel have Andres Sarda, PrimaDonna og Marie Jo hjemme på ca tre hverdage.
Send en mail på annesax@annesax.dk og spørg til dit produkt.
Betaling
Hvilke betalingsmetoder kan jeg bruge?
På webshoppen tager vi imod Dankort, Visa, Mastercard og Diners.
Du kan også betale med MobilePay.
Ønsker du at betale ved bankoverførsel, kan vi også aftale det.
Send os en mail annesax@annesax.dk, så aftaler vi nærmere.
Fragt
Hvad koster fragten?
Alle køb over 500 kr sendes portofrit i Danmark. For ordrer under 500 kr koster fragt 30 kr. Det er samme pris, 30 kr, uanset om du ønsker pakken leveret på adressen, eller du vil hente den i pakkeboks eller valgfrit udleveringssted.(Det er excl. Grønland og Færøerne, der gælder andre fragtrater. Se dem under 'Hvad koster fragt til udland og Grønland og Færøerne' eller se dem i kurven).
Hvad koster fragt til udland og Grønland og Færøerne?
50 kr.: Sverige og Finland. Gratis levering ved køb over DKK 1.500
200 kr.: EU- og associerede lande. Gratis levering ved køb over DKK 2.500
250 kr.: Norge, Island, Grønland and Færøerne. Gratis levering ved køb over DKK 2.500
250 kr.: Resten af verden. Gratis levering ved køb over DKK 2.500
Levering
Hvem sender I varerne med?
Til Danmark og Sverige sender vi med PostNords pakkeservice. Til andre lande sender vi med DHL.
Hvor hurtigt afsendes varer?
Vi bestræber os på at sende varer af sted samme dag eller næste hverdag, så længe, de er på lager i butikken. Såfremt det er en vare, der skal hjem fra vores fjernlager, kan du regne med den leveringstid, der stod på varen, da du bestilte den. Vær gerne opmærksom på, når du bestiller flere varer, om de alle har samme leveringstid.
Kan jeg tracke mine varer?
Ja, så snart din forsendelse er pakket, modtager du tracking nummer via email til PostNord.
OMBYTNING
Kan jeg bytte udsalgsvarer?
Ja, udsalgsvarer byttes på samme vilkår som varer til fuld pris.
Kan jeg bytte varen i den fysiske butik?
Ja naturligvis, medbring en kopi af din ordrebekræftelse/faktura. Du kan ombytte varen i butikken.
Hvis du ikke ønsker en anden vare, får du kvittering for modtagelsen af lingeristylisterne i butikken, og pengene bliver i løbet af få dag overført til samme betalingskort, som den er købt på.
Hvordan ombytter jeg vare?
I alle vores forsendelser til Danmark vedlægger vi returlabel klar til brug. Hvis du ønsker at ombytte en vare, er det gratis at anvende den vedlagte returlabel til PostNord. Du kan enten sende os en mail eller vedlægge en seddel med, hvad du ønsker at ombytte. Hvis det skal gå stærkt er det hurtigste at lave en ny ordre og så få refunderet den gamle. Hvis du ønsker at returnere varen og få pengene tilbage, er du også meget velkommen til at benytte vores returlabel. Den koster i så fald 50 kr at bruge, hvilket bliver fratrukket i det beløb, du skal have retur fra os.
RETURNERING
Kan jeg bytte en gave?
Ja, selvfølgelig. Hvis du har modtaget en gave, der er købt online hos www.annesax.dk, og ønsker at returnere eller bytte den til en anden vare, skal du gøre det inden for 14 dage fra den oprindelige modtagelse af varen. Du skal blot sørge for at have en kopi af ordrebekræftelsen eller fakturaen. Se under 'Ombytning/retur'.
Kan jeg få pengene retur?
Ja naturligvis. Varer der er købt på webshoppen skal blot returneres inden for 14 dage efter, du har modtaget den, og varen skal være i samme stand, som da du modtog den. For varer købt i den fysiske butik giver vi ikke pengene retur, men tilbyder altid et tilgodebevis.
Kan jeg få pengene retur i den fysiske butik?
Varer købt på webshoppen kan afleveres i vores fysiske butik i Grønnegade 30, 1107 København K, og pengene vil blive ført tilbage til samme betalingskort, som ordren blev afgivet med, inden for 1-2 hverdage.
Der gives ikke penge retur, for varer købt i vores fysiske butik, men vi tilbyder altid et tilgodebevis.
I har sendt en forkert vare - hvad gør jeg?
Vi bestræber os altid på omhyggeligt at levere de varer, du har bestilt. Hvis vi mod forventning sender en forkert vare, så bedes du kontakte os på mail annesax@annesax.dk og så undskylder vi og finder en løsning, så du ikke har udgifter i forhold til returnering/ombytning.
Tager I udsalgsvarer retur?
Ja, vi har 14 dages fuld returret – også på udsalgsvarer fra shoppen – gældende fra den dag, du modtager dine varer.
Du skal bare returnere varen inden for 14 dage efter du har modtaget den, og varen skal være i samme stand, som da du modtog den.
Hvilken adresse skal jeg sende returvarer til?
Returvarer sendes til:
ANNE SAX
Grønnegade 30
1107 København K
I alle forsendelser til adresser i Danmark har vi vedlagt en færdig returseddel til PostNord, du kan bruge. Varen sendes for kundens risiko, og vi anbefaler, du at du for en sikkerheds skyld får en kvittering for din forsendelse.
Hvem betaler returfragt?
I alle vores forsendelser til Danmark vedlægger vi returlabel klar til brug til PostNord. Hvis du ønsker at ombytte en vare, er det gratis at anvende den vedlagte returlabel. Hvis du ønsker at returnere varen og få pengene tilbage, er du også meget velkommen til at benytte vores returlabel. Den koster i så fald 50 kr at bruge, hvilket bliver fratrukket i det beløb, du skal have retur fra os.
Kan jeg returnere udsalgsvarer?
Ja, vi vil gerne, at du kun har lingeri i din skuffe, som passer dig perfekt, og som du er glad for. Derfor kan du selvfølgelig også returnere udsalgsvarer på samme vilkår som varer til fuld pris.
Hvor længe kan julegaver byttes?
Julegaver købt på webshoppen kan byttes og returneres til og med 15. januar 2025.
STØRRELSER
Er størrelserne EUR eller franske eller engelske?
Der er forskel på det, der kaldes EUR størrelser, franske størrelser og engelske størrelser.
Alt på vores side er angivet i EUR størrelser (som er de størrelser, vi bruger i Danmark) - også selv om det kommer fra Frankrig eller England.
I varerne fra f.eks. Marjolaine og ERES står der franske størrelser i tøjet, men på vores side og på vores prislabels er der brugt EUR (danske) størrelser.
Gavekort/tilgodebeviser
Kan jeg bruge gavekort/tilgodebeviser udstedt i butkken på webshoppen?
Dit gavekort eller tilgodebevis udstedt i vores fysiske butik, kan desværre ikke genkendes automatisk af vores hjemmeside.
Du kan bruge gavekortet eller tilgodebeviset ved at gennemføre en ordre som normalt og altså godkende det fulde beløb, og så skrive gavekortet/tilgodesedlens referencenummer og udstedelsesdato i kommentarfeltet.
Når vi gennemfører ordren tilbagebetaler vi dit tilgodehavende. Oftest kommer tilbagebetalingen sammen dag som beløbet bliver hævet, mens der i nogle tilfælde vil være en dags forsinkelse på tilbagebetalingen.