Spring til indhold

Dear Denier

Med strømpebuksen som en fast del af yndlingsroberne, var Kathrine Drost Lewinsky altid på jagt efter gode, funktionelle strømpebukser, som...

Med strømpebuksen som en fast del af yndlingsroberne, var Kathrine Drost Lewinsky altid på jagt efter gode, funktionelle strømpebukser, som ikke blot var holdbare, men også blev produceret med et værdisæt, der afspejlede hendes eget. Strømpebuksens plads i gardeoben, havde taget en kedelig drejning og den essentielle beklædningsgenstand havde mistet sin status i modeindustrien som et luksusprodukt skabt af silke og godt håndværk. Håndelag, gode materier og fokus på holdbarhed var lagt på hylden, og erstattet med masseproduktion i billige materialer i fast fashion industien. På grund af sin billige pris og skrøbelige holdbarhed fik strømpebuksen hurtigt en ”brug-og-smid-væk” status. Især forbruget af nylonstrømper, som har været uholdbar i mere end 60 år, var noget, der gjorde indtryk på Kathrine, som ønskede at skabe holdbare strømpebukser, med mindst muligt aftryk på planeten. Efter 15 års erfaring fra at arbejde i modeindustrien, besluttede hun sig for at skabe den forandring, hun selv efterspurgte, og i 2012 blev Dear Denier født.

Dear Denier 

Siden er mærket blevet kendt for sine smukke og moderigtige (men sæsonløse) ankelstrømper, strømpebukser i alle regnbuens farver, klassiske mønstre i gode og fuldt sporbare materialer som bomuld, uld og cashmere. Senest er lingeri med flotte blonder blevet en del af sortimentet. Men mærkets smukke designs og modebevidsthed er ikke på bekostning af visionen om omtanke for planet og mennesker.

Dear Denier forklarer, at de repræsenterer ”en moderne generation af strømpebukser og strømper, som udfordrer industirens status quo gennem funktionelle, komfortable og holdbare produkter lavet ansvarligt med omtanke for mennesker og planet” (Deardenier.dk)

Og netop ansvarlighed er nøgleordet i virksomhedens DNA, for hvem det er lige så vigtigt at skabe en positiv forandring, som det er at designe strømpebukser. Og ambitionerne er store, for målet er ikke blot at have det mindst mulige aftryk på planeten. Faktisk stræber Kathrine og teamet efter at sætte et stort aftryk. Men et positivt af slagsen.

”Vi ser vores virksomhed som en del af et økosystem, hvor vi vil have positiv indflydelse på kunder, leverandører, lokalsamfundet omkring os og miljøet. Vi skaber løsninger, som ovrekommer de etiske og miljømæssige udfordringer, som moderne strømpeproduktion skaber. Strømpebukser repræsenterer en af de største udfrodringer i i tekstilindustrien; stort overforbrug, lav kvalitet og svært forurenende produktion” (deardenier.dk)

Dear Denier

Strømpebukserne og lingeriet bliver produceret på en italiensk zero waste fabrik i genanvendte, fuldt sporbare og certificerede materialer. Alle leverandører skriver under på et adfærdskodeks, hvor de forpligter sig til ikke at benytte børnearbejde, tvungent arbejde og at som minimum betale en leveløn, ligesom de løbende revideres af tredjepartsorganisationer, er sikrer, at alle har et sikkert arbejdsmiljø og rettigheder. Læs mere om Dear Deniers samfunds og miljømæssige impact her. (link: https://deardenier.dk/pages/vores-impact) 

 Dear Denier

Dear Deniers bestræbelser for at passe på miljøet, har resulteret i en B-corp certificering, som er en global samling af virksomheder, som opfylder en række strenge krav for social og miljømæssig ansvarlighed. Læs mere om B-corp certificering her. (Link: https://www.bcorporation.net/en-us/)

Dear Denier

SE MERE FRA VORES BLOG

Find inspiration, guides og læs mere om vores mærker.

Vaskeguide

Forlæng levetiden på dit favorit lingeri, din yndlingsbikini eller badedragt ved at følge disse vaskeanvisninger. Disse anbefalinger er vejledende, men vi vil gerne understrege, at du naturligvis altid bør følge...

Læs mere
Gaveguide - sådan finder du hendes størrelse

Der er noget ekstra særligt over at give et lækkert sæt lingeri, som bare passer. Men hvordan finder man ud af, hvilken størrelse, man skal købe? Det kan være svært,...

Læs mere
Agent Provocateur

Det nu ikoniske brand blev grundlagt I 1994 i hjertet af Soho, London af Joseph Corré, søn af den ekcentriske Vivienne Westwood, og hans daværende kone Serena Rees. Sammen stiftede...

Læs mere
Andres Sarda

“Vi følger ikke nogle inspirationsguides, bøger eller noget i den stil. For os handler det mere om, at finde vores egen vej og lade os inspirere af, hvad der sker...

Læs mere

Kurv

Din kurv er i øjeblikket tom.

Shop nu

Vælg indstillinger